S korica:
Nakon Peterlićevih Ogleda o devet autora, njegovom najnovijom knjigom. Studije o devet filmova, konačno smo dobili i zbirku paradigmatskih interpretacija pojedinih filmova, filmova što su očigledno fascinirali autora a ujedno su i među ključnim djelima povijesne recepcije filma (M: Pravilo igre: Građanin Kane, Vrtoglavica, Rio Bravo; Do posljednjeg daha; Prošle godine u Marienbadu; Osam i pol: 2001: Odiseja u svemiru).
Pererlić se od svojih najranijih tekstova pokazao majstorom interpretacije, imaginativnim tumačiteljem filmova i opusa, sposoban neočekivano problematizirati i analitički razjasniti posebnost nekog autora, filma, povijesnog žanra.
Njegove analize u najnovijoj knjizi podjednakom lucidnošću rasvjetljavaju često skrovitu motivsku strukturu djela kao i strukturu osobitih retoričkih postupaka rabljenih u danome filmu, a uz njih Peterlić daje i prateći uvid u povijesne linije u koje se uklapaju pojedini motivi i postupci, naznačujući i društveno povijesnu pozadinu čijim je izrazom dani film. Njegove interpretacije uzor su opažalačke pronicavosti i dosjetljivosti, ali i do samorazumljivosti dovedene točnosti, a uz to su i problemski intrigantna povjesničarska škola.
Ova je knjiga doista nezaobilazan priručnik, dragocjen interpretacijski predložak za nastavnike, studente, đake, prakticirajuće kritičare, ali, i to je najvažnije, ona se nadasve obraća onim otvorenim i radoznalim duhovima koje zaokuplja film, ali koje podjednako interesiraju i intelektualni, esejistički tumačiteljski dosezi.
(iz recenzije Hrvoja Turkovića)