S korica:
Sve počinje slučajnim i bezazlenim odabirom Lanzarotea kao turístičkog odredišta da bi slijedom događaja ono postalo simboličko mjesto susreta tijela i vječnosti. Lanzarote je duža pripovijest ili milenaristički kratki roman nazvan po vulkanskom otoku na Kanarima koji predstavlja krížište sudbina i enigmatičnih ljubavnih iskustava. Čak i kad se Michel Houellebecq trudi napisati čisto narativni roman, ne uspijeva ga ostaviti bez metafizičnog začina koji će motivirati čitatelja. “Na ovo će, rekoh sebi, nalikovati svijet nakon što propadne”, izražava Houellebecq svoju ljubav prema opustošenom krajoliku Lanzarotea koji predstavlja začetak temeljne inspiracije za teme koje će poslije razviti u “Mogućnosti otoka” (ne slučajno, istoimeni film snimljen je upravo na tom otoku).
U svojim esejima Houellebecq se bavi romanom, poezijom, informatikom, reklamama, liberalizmom, nijemim kazalištem, suvremenom umjetnošću, arhitekturom, kao i književnim stvaralaštvom koje podvrgava svojoj karakterističnoj i razornoj kritici. Iz ovog troknjižja razvidno je da Houellebecqova teorijska razmišljanja stvaraju osnovnu građu iz koje se poslije, čudnovatom alkemijom, inkubiraju njegovi romani. “Književna, umjetnička, glazbena kritika, sve bi se u biti moralo pretvoriti u jedinstvenu knjigu koju ćemo pisati do konca života; to mi se čini kao razuman način života, sretan i čak poželjan u praksi”, opisuje Houellebecq svoj književni postupak.