S ovitka:
Dug dan, uvrnut. Starci s torbama, učenici u odijelima od skaja, policajci u uniformama i bez njih, domaćice koje trče od dućana do dućana, od reda do reda, derani nagurani po hodnicima, užaren i prašnjav zrak svakodnevne strke. Trenutak u životu novina, trenutak u životu svijeta. Instant-fotografija proljetnoga juriša. Skidanje okova? Običan susret u običnu danu u običnu tramvaju, eksplozija izlučevina i aroma, hipnoza zvana Proljeće. Anatol Dominic Vancea Voinov zvani Tolea, sredovječni profesor, žrtva režima, recepcionar hotela Tranzit, glavni lik Crne omotnice, tog je proljeća odlučio svesti svoje životne račune. Pokušavajući pronaći smisao događaja otprije četrdeset godina, kad je njegov otac tragično preminuo nakon primitka pisma s troglavim amblemom, Tolea kreće na put premrežen paranojama na kojem susreće svoju staru ljubav Irinu, psihijatra Margu i mnoge druge likove koji se ne mogu svrstati u kalupe “normalnog” postojanja.
Norman Manea, najpoznatiji i najprevođeniji suvremeni rumunjski književnik, kojeg često uspoređuju s Kafkom, Joyceom i Musilom, Crnom omotnicom je uzbudio rumunjske komunističke cenzore te je ovo njegov posljednji roman prije odlaska u egzil.