S ovitka:
“U ovoj sam knjizi pokušao samo jedno: da na blizak način oživim Cézanna” kaže Jean de Beucken u pogovoru svoje biografije “Cézannov portret”. Uvijek vjeran načelu, da je najveće milosrđe prema mrtvima, ako im ne pripisujemo neke uzvišene stavove i ako ih prikazujemo bez poze Beucken je u svojoj biografiji – za razliku od većine drugih biografa Cézannovih, koji su zaneseni veličinom Cézannova slikarstva prikazivali umjetnika u iskrivljenom svijetlu služeći se slikovitim anegdotama pokušao da Cézanna stavi, nazad u svoju obitelj, u svoj pejzaž, u svoje vrijeme, a nadasve u krug svojih djela. Treba priznati, da mu je to izvanredno uspjelo. Gradeći svoju biografiju na principu kronologije, polazeći od najranijih godina i Cézannova prijateljevanja sa Zolom, Beucken nam je prikazao Cézanna kao čovjeka, sa svim njegovim slabostima, intimnim sukobi- ma i težnjama, objasnio nam je čudan stav što ga je Cézanne imao prema društvu i suvremenicima, prikazao je njegov razvoj i njegovo djelo i tako dao izvanredno zaokruženu sliku tog velikog umjetnika, tvorca modernog slikarstva. Cézannov portret nije ni romansirana biografija ni naučno djelo opterećeno suvišnim podacima: to je kronološki prikaz Cézannova života i Cézannove umjetnosti, “portret, na kome nije ništa dodavano i ništa oduzeto.